Advertenties
Welk platform, hoe, wanneer, hoe vaak en wat?
Advertenties zijn perfect om de voordelen van Online Marketing te illustreren. In tegenstelling tot adverteren via traditionele media als krant, televisie of radio kun je nu altijd je ideale publiek bereiken.
Maar hoe kom je er nu achter waar je ideale publiek zit, en hoe stel je alles in om ze daadwerkelijk te bereiken? En als je dat eenmaal voor elkaar hebt, hoe hou je dan het momentum vast en ga je het zogenaamde ‘ad fatigue’ tegen, waar de eens zo goed presterende advertentie nu bijna geen resultaat meer oplevert?
Dit alles en nog veel meer komt er op je af als je online wilt gaan adverteren. En je hebt het al druk genoeg met je eigen tent runnen….
Daarom gaan we ook dit bespreken en desgewenst logisch aanpakken.
Platformen
Eerst moeten we weer helder krijgen wat de beste platformen voor jou en jouw bedrijf zijn. Dit zijn de bekendste platformen voor Online Advertenties.
SEA – Google Adwords
SEA staat voor Search Engine Advertising. Dit zijn de advertenties die je altijd bij Google bovenaan ziet staan. Daar kun jij met je bedrijf ook tussen staan, geen probleem. Je moet een goede advertentie hebben en een budget, that’s it. Zou wel zonde zijn als je budget opgaat aan advertenties die niet werken..
YouTube ads
Video reclames in een paar variaties en met verschillende kostenplaatjes. Afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent zou dit wel eens heel goed voor je kunnen werken.
Facebook Ads
Op Facebook en Instagram kun je met een Business Manager ook zeer lucratief advertenties plaatsen. Ook dan gaat het weer om goede aanbiedingen, advertenties, en dan de statistieken juist interpreteren.
Want mensen zonder intentie om te kopen, kopen niet ineens na het zien van een advertentie.
Dit is een illusie. Mensen hebben gemiddeld zeven (positieve) interacties met een bedrijf nodig voordat ze overgaan tot aanschaf.
e Commerce
e Commerce is hierop een uitzondering. Als de wens er is om te kopen wordt dit besloten op basis van de aanbieding, advertentie, reviews en kosten. Denk aan je eigen koopgedrag op internet.
Dit betekent dat hiervoor een andere, veel meer directe benadering mogelijk is. Maar ook dan zijn tactieken als retargeting bijzonder effectief en komt er dus wat meer bij kijken dan alleen het plaatsen van een aanbieding.
Kortom
Adverteren is meer dan alleen roepen dat je iets te koop hebt. Het is de kunst van het verleiden gecombineerd met het logisch analyseren van de cijfers. Daarbij moet je niet emotioneel reageren op de uitkomst, hoe deprimerend dan ook na de eerste poging. Deze ‘mislukking’ brengt informatie van onschatbare waarde, mits beoordeeld door iemand met de juiste ervaring en kunde om de data op correcte wijze te interpreteren.
Wil je meer weten over hoe je het beste kunt adverteren? Stuur me een berichtje met je wensen en wat bedrijfsgegevens en dan hoor je zo snel mogelijk van me.

HALLO, IK BEN BOB SCHILLEMANS
Hoe mag ik je helpen?
Wil je meer uitleg of duidelijkheid over een bepaald onderwerp dan hoor ik het graag.