Social Media

Welk platform, hoe, wanneer, hoe vaak en wat?

Social Media is iets dat sommige ondernemers voor hun plezier erbij doen omdat ze het persoonlijk ook veelvuldig gebruiken. Andere ondernemers hebben er niets mee en vinden het maar weggegooide tijd en energie. Moet jij je ook (meer) profileren op social media en zo ja hoe dan?

Het antwoord is zonder meer ‘ja’, je moet je profileren op social media, en zo veel mogelijk.

Er is wel een flinke kanttekening te plaatsen:

1. Het mag niet ten koste gaan van je core business. De kwaliteit van je producten en/of diensten gaan je decennialang een goede boterham opleveren.

2. Je moet zinnige bijdragen leveren. Alleen adverteren is een andere tactiek. Deze gaan heel goed samen maar mogen niet verward worden.

3. Je mag niet afgestompt of uitgeblust raken. Zorg altijd eerst goed voor jezelf en je bedrijf, dan pas voor de communicatie naar buiten.

 

Platform keuze

Dan de te kiezen platformen. Er zijn er behoorlijk wat maar je hoeft ze niet allemaal te doen. Helemaal niet zelfs. Als je een sterke persoonlijke voorkeur hebt dan is het in veel gevallen prima om dit platform ook zakelijk als voornaamste of misschien zelfs als enige in te zetten.

Objectief gezien zal het met name altijd van de volgende twee zaken afhangen:

1. Je producten en/of diensten. Hoe komen deze het beste naar voren?

2. Je doelgroep. Waar zitten je ideale klanten veelal, en hoe consumeren ze hun content.

Als we de antwoorden op deze vragen hebben, dan kunnen we aan de hand hiervan de voor jou beste platformen aanwijzen. Vervolgens kunnen we op logische wijze de gehele strategie uitstippelen.

Wil je meer weten over hoe jouw logisch social media strategie en communicatie eruit moeten zien? Laat het weten in een berichtje met wat extra bedrijfsinfo en ik zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.

 

 

HALLO, IK BEN BOB SCHILLEMANS

Hoe mag ik je helpen?

Wil je meer uitleg of duidelijkheid over een bepaald onderwerp dan hoor ik het graag.