Website ontwikkelen
Nieuwe of bestaande website
Je hebt net Logisch Webdesign in actie gezien. Hier kun je verder lezen hoe dit toegepast kan worden op jouw website, ongeacht de branche waarin je actief bent. De regels van Logisch Webdesign gelden altijd en overal.
Genoeg gezien en gelezen en klaar om jouw website te verbeteren? Klik dan op een button zoals hieronder.
Website ontwikkelen is noodzakelijk om je naamsbekendheid op internet te vergroten (‘Branding’).
Je website is het middelpunt van alle online communicatie. Of je nu online of offline verkoopt, je website is niet je digitale visitekaartje. Je website is je online winkel.
Dus je website moet een prettige gebruikerservaring opleveren. Wat denk jij als je in een winkel bent waar je niets kunt vinden, het een rommeltje is, niemand aanwezig is om je te helpen en waar het een uur duurt voor je gevonden hebt wat je nodig hebt? Juist, daar kom je dus NOOIT meer terug!
Tenzij je van anderen hoort dat hun ervaring zeer positief was. De eerste keer is je eigen negatieve ervaring nog overtuigend, maar als drie mensen je hebben verteld dat het (nu) fijn is daar, dan wil je het best nog eens proberen.
En zo werkt het precies met je online winkel, je website. Het is een dynamische omgeving waarin je niet foutloos hoeft te zijn. Wel moeten hier altijd je goede intenties duidelijk worden voor jouw klanten.
Iedereen leest reviews op internet, en de meesten zijn op sociale media actief waar er ook gesproken wordt over bedrijven. Het is dus cruciaal om aandacht aan je merk online te schenken. Alleen zo kun je het gesprek over jouw merk positief beïnvloeden.
Doe je dit consistent en consequent dan wekt dit vertrouwen bij de klant, en dat vertaalt zich weer naar een langetermijnrelatie dus meer omzet en meer winst en vooral meer bedrijfszekerheid.
Daarom is het belangrijk met een goede, logische onderbouwing aan je online communicatiestrategie te beginnen of deze verder te ontwikkelen. Niet alleen voor nu, maar voor zo lang als je verder wilt met je bedrijf. Zeker ook als je op termijn je bedrijf verkopen. De waarde van een bedrijf zit hem al lang niet meer alleen in de omzet vermeerderd met tastbare zaken als machines of de grootte van het bedrijfspand.
Het wordt steeds duidelijker hoeveel waarde de online aanwezigheid vertegenwoordigt. Je online communicatie is dus eigenlijk je digitale bedrijfspand, machinepark, inventaris, de hele reutemeteut.
Zie daarom je website en je gehele online communicatie niet als een kostenpost. Het is een investering die de waarde van een bedrijf vermeerdert en bovendien vrijwel direct meer omzet genereert. Mits goed en logisch uitgevoerd natuurlijk.
Prijzen en kosten
Nu snap je waarschijnlijk ook beter waarom de prijs en wat iets kost twee verschillende dingen zijn wanneer je het hebt over je website en online communicatie.
Je kunt iets online knallen met je naam erop en klaar zijn voor een paar honderd euro, geen probleem. De vraag is of je hiermee niet een stuk duurder uit bent..
Vergelijk een tussenwoning met een kasteel. Een kasteel is veel duurder, maar vertegenwoordigt ook veel meer waarde. Je kunt dus niet zeggen dat het slimmer is om een tussenwoning te betrekken dan het kasteel. Het kost weliswaar minder, maar als je het ziet als een bedrijfspand trek je waarschijnlijk meer bekijks met het kasteel. En waarschijnlijk trek je hiermee ook klanten die meer te besteden hebben.
Een dure website kan dus een veel betere investering zijn dan een goedkope.
Bovendien bevinden we ons op het gebied van online communicatie in een markt die explosief groeit en nog wel een tijdje zal blijven groeien. Google beloont immers de grotere websites met meer autoriteit door ze hoger in de rankings te zetten en de tijd dat een website online staat is ook een ranking factor.
Dus je dure online kasteel kan wel eens heel prettig zijn voor je omzet én explosief vermeerderen in waarde over de komende jaren. Wat is dan uiteindelijk de betere investering..
Budget en Doelen
In plaats van prijs en kosten zul je dus veel meer moeten kijken naar je doelen en naar je budget.
Dit is één van de basisbeginselen van Logisch Webdesign.
Wat is je doel, wat heb je te besteden om er te komen, en hoe zet je het budget in om er zo snel mogelijk te komen.
Als we de antwoorden hebben op deze vragen kunnen we gaan beginnen aan het uitstippelen van de route.
Realisme
Belangrijk is dan wel om realistisch en eerlijk te blijven. Als je onrealistische doelen hebt of je stopt voordat investeringen serieus kunnen beginnen te renderen is de kans van slagen zo goed als nul.
Alles draait om de lange termijn; dit is een meerjarenplan.
Stap voor stap
Je hoeft niet meteen te beginnen met een heel groot budget. Met een goede strategie als basis kun je eindeloos blijven uitbreiden. Zo bouw je meer en meer budget op om te kunnen blijven uitbreiden en zal je online communicatie steeds meer uitgebreid worden.
Amazon is ook begonnen als een online boekenwinkel.
Ook dit is allemaal weer compleet logisch. Zolang de structuur maar klopt kun je blijven bouwen. Maar, hoe meer je nu al kunt investeren, hoe meer je bouwwerk meteen voor je kan gaan verdienen.
Genoeg gezien en klaar om je website te verbeteren?

HALLO, IK BEN BOB SCHILLEMANS
Hoe mag ik je helpen?
Wil je meer uitleg of duidelijkheid over een bepaald onderwerp dan hoor ik het graag.